субота, 23. јул 2016.

Sofi Kinsela Potraga za Odri


Siesta posle ručka zvuči još bolje ako se istežete na krevetu uz neku knjigu i čoko - koko miris koji dolazi sa tanjirića. Leto je savršeno doba da pročitate sve knjige za kojima zaostajete, čiklit ili neko ozbiljno delo, nije važno. No, za vreme letnjeg raspusta ili godišnjeg odmora svi se prvo dohvatimo ovih prvih, tada nam valjda nije do previše razmišljanja. Knjižica da se čita uz desert posle ručka.  Moja letnja literatura uvek uključuje Sofi Kinselu, imamo sreće da je kod nas dovoljno čitana i da Laguna lepo prati izdavanje novih knjiga (nova kupoholičarka, mhm). Ovoga puta  sam odabrala "Potraga za Odri". Ispostavilo se da je knjiga za tinejdžere, moja slobodna procena bi bila - tinejdžere oko 14 godina. Međutim, i stariji mogu da se zabave uz ovo štivo jer je u pitanju neuobičajena tinejdž knjiga. 


Bez namere da vam kvarim doživljaj čitanja, otkrivam nešto pre vremena ili prepričavam, prenosim vam svoje utiske. Zašto sam napisala da je knjiga neuobičajena za tinejdžerski žanr? Naime, Odri boluje od anksioznosti te joj strah, panika i česti napadi ne dozvoljavaju da izađe iz kuće i skine tamne naočare. Naravno, tu su elementi romana za "mladež" - sladak dečko i luda porodica, ali je veoma interesantno kako Kinsela na šaljiv način provlači problem naše generacije. Anksioznost je zaista masovna pojava, nezavisno od toga da li se radi o tremi pred test, ispit, razgovor za posao ili slučajevima kao što je Odrin, mislim na uzimanje medikamenata. Kako se jedna četrnaestogodišnja devojčica bori sa anksioznošću, kako upoznaje Lajnusa (gore pomenuti sladak dečko), zašto je porodica bitna, do čega može da dovede vršnjačko nasilje... 

Čitajući ovu knjigu samo sam potvrdila neke lekcije koje sam do sada naučila. Ko je taj ko je uvek tu kada mi nismo baš TU, kada smo rasuti mislima, kada nismo sigurni kako? Porodica! Šta su sve roditelji spremni da urade za nas, pa... npr. da napuste posao koji vole jer nas vole. Odri shvata da je njena majka napustila posao samo da bi bila sa njom. 

Veoma zanimljivo je predstavljena i Odrina unutrašnja borba, protiv svog "reptilskog mozga". Nemojte mi reći da vi nemate te interne pobede, one za koje samo vi znate i zbog kojih ste neverovatno ponosni na sebe. Npr. danas vam nije dan, ali ipak ustajete iz kreveta, ostavljate laptop po strani, sređujete se i izlazite napolje s namerom da ružno jutro zaboravite i zamenite fenomenalnim danom. To je samo jedan, klasičan primer. Borba sa anksioznošću u Odrinom slučaju podrazumeva pravu muku, ali ona uspeva, malo po malo, nekad sama, nekad uz pomoć terapeutkinje, Lajnusa, brata i roditelja, da ispliva na površinu. Naravno, ljubav je ovde važan faktor. Ljubav u svakom smislu. Pa ne, ne ide tinejdž čiklit bez ljubavi, a kada je iz pera Sofi Kinsele ni bez humora. To je ono što mi se zaista dopalo. Ozbiljna tema iz humorističke i naivne perspektive.

Zabavna knjiga, onako potaman da se degustira uz slasne "čupavce". Laka, ali ne bez pouke. Ako imate 20+ slobodno je pročitajte jer je topla. Eto, tako bih definisala ovu knjigu - topla. Zavolećete Odri, sigurna sam.


6 коментара:

  1. Анониман24. јул 2016. 17:36

    Čitala sam ovu knjihu i omiljeni likovi su mi Odri i Lajnus!

    ОдговориИзбриши
  2. O ovoj knjizi sam svuda slusala, mnogo recenzija koje su pune hvale za knjigu. Nije mi jos dopala saka, iako je svuda trazim. :) Posle ove recenzije stvarno moram da je pronađem, radnja mi se mnogo dopada. ❤ Fotke su savršene. ❤❤
    <3333333333333333333333333333333333333333333333333333

    eslyisworldview.blogsport.com

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман26. јул 2016. 19:16

    Hmm sad si me zainteresovana,obozavam Sofine knjige,moracu ovi sto pre da nabavim :D I da preporucila bih ti da procitas knjigu 'Slatka uteha? od Asli E. Perker.Mislim da bi ti se dopala :)

    http://sweetkokoo.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Obavezno baci pogled. :) Jednom prilikom sam knjigu koju mi preporucujes pozajmila iz biblioteke, nije mi "legla", mada se mojoj mami dopala.

      Избриши
  4. Knjiga je stvarno divna. Odlicno prikazuje kako ljudi sa ovakvim problemom gledaju na svet i kako se s njim bore + Kinselina doza humora.

    analtevss.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши