недеља, 17. јул 2016.

Čestitke, kartice i sav taj džez


Bliži se nova godina i mama me podseća da na putu od škole do kuće svratim u knjižaru i pokupim nekoliko novogodišnjih čestitki. Odaberem nekoliko ljupkih komada a onda ih brat i ja ispisujemo zajedno sa mamom, potom šaljemo. Da vam ne pominjem sreću kad stigne razglednica (da, onaj komad kartona koji je nekada imao da se kupi na svakoj trafici). Scenario iz doba pre interneta. Ne radimo to više, šteta. Iskrena da budem izgleda da to skoro, kažem skoro, više niko ne radi, a jedan od dokaza za to su knjižare. Ranije su zaista čak i male knjižare prodavale magične čestitke, sada je ponuda nekako siromašna, možda je bolje reći nekvalitetna, bezlična, dosadna. Zaustavite me sad da ne nastavim da nižem.  Da li nam zaista treba 15 vrsta čestitki za 18. rođendan? Zašto ima tako malo fino oslikanih kartica sa praznom površinom koja vapi da se po njoj klizi penkalom? Ne mogu a da se ne zapitam. Masovno štampanje bezličnih poruka i jeftinih šala. Ljudi, možemo mi to mnogo bolje. Neću da pominjem cenu od 150+ za nešto što možete sami da odštampate.


Veoma sam se prijatno iznenadila kada sam u jednoj knjižari - galeriji (regularan školski pribor + šoljice i sitne dekoracije i figurice) pronašla ručno oslikane male kartice/čestitke (komadi sa oslikanim cvećem na fotografiji). Cena - 35 dinara po komadu. Ovo boli. Odštampano vereničko prstenje košta više od nekoliko divnih poteza četkicom? Nažalost, da. 

Posle ova dva pasusa propisnog hejtovanja - nevoljenja - neodobravanja vraćam se u uobičajeno raspoloženje preteranog entuzijazma kada je reč o biranju čestitki i kartica zahvalnosti (još jedna stvar koju nigde nisam videla kod nas, sad stvarno prestajem). Kao neko ko mora da isprati ponudu velikih domaćih knjižara, pre svega Delfija i Vulkana, logično je da sam nekad i previše na sajtovima ovih kompanija. Moram da priznam da imaju zaista lepih komada.

No, tu su i manje poznate knjižare. Jedna od njih je Bookvar, Vojvode Stepe 212.
Tik kraj WinWin radnje, smeštena je Zemlja čuda za nas zavisnike od mirisa papira. Strateški postavljena blizu dva fakulteta, taman da sebe častite sitnicom posle dobro obavljenog posla. Imaju zaista odličnu ponudu celopkupnog pribora i divne beležnice, ali i ono o čemu danas pišem - čestitke. Dovoljno je da vam kažem - Gustav Klimt i Pikaso, mhm. Ako ne padate na umetnost tu su i razni drugi motivi, za svačiji ukus. Levo i desno od vrata police sa sveskama i divnim beležnicama tvrdog poveza a na ruti između - rotirajući stalak sa čestitkama. U ponudi su i kartice malih dimenzija, one kojih nakupujete gomilu pa dajete kome stignete (kartica sa 3D sovom i tufnastom kovertom je iz Bookvara).

Jednostavno hvala ti, srećno, dođi na kafu ispisano italicom iliti vitičastim slovima. Kad jednom počete da ispisujete poželećete još i još.  Vraški zabavno! Umesto sms ili Facebook poruke dobacite nekome karticu.
Malo inspiracije iz online sveta nije na odmet. Moj izbor i prateći linkovi:




6 коментара:

  1. Divan post, na zalost ja ne zivim gdje i ti pa nisam u mogucnosti da pogledam ove knjizare, ali rado bih ;-)
    Jednostavno sam ogromni zavisnik i ljubitelj svih ali apsolutno svih stvari koje se nalaze u knjizarama ;-)
    Od sarenih olovaka, svezaka pa sve do cestitki, kancelarijskog pribora...
    I dala si mi ideju, vraticu se onim stvarima koje sam radila kad sam bila mala, nastavicu da svakome licno napravim jedinstevnu cestitku za rodjendan, 8. mart, Novu godinu...
    A ako ih rucno ne izradim, napravicu preko editora, ali opet onako posebnu ;-)
    I zaista mislim da je to sto ste radili, ti, tvoj brat, mama, prediivno. Jeddna divna tradicija ;-)
    Da tako kazem ;-)
    Po ko zna koji put govorim kako me odusevljavas tvojim stilom pisanja, medjutim necu vise da te hvalim, pokvaricu komentar ;-)
    janaxxbhdreamers-coul.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :rumenim: Hvala ti Jano, obozavam dugacke komentare. :) Ako sam te ja inspirisala da se vratis piskaranju onda sam veoma srecna, to mi je i bio cilj "za postici" ovim postom. Ja i dan danas pravim cestitke za rodjendan svojim prijateljima. Zahvaljujem, jos jednom.

      Избриши
  2. Анониман18. јул 2016. 13:42

    Mnogo volim čestitke. Nekada ih kupim u knjižari, a nekada ih sama napravim. Ipak bolje su iz knjižare, jer ja ne znam baš dobro da crtam na njima, ali vežbam i mislim da ću naučiti.

    blogfromdreamgirl.blogspot.com - Novi post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verujem da svi ti ljudi kojima crtas cestitke vise vole tu tvoju, nego neku iz knjizare. ;)

      Избриши
  3. Stvarno je tužno što odštampane čestitke u kojima piše samo "Srećan rođendan", "Srećna Nova godina ","Srećna slava" itd itd..koštaju 150+, dok ručno rađene i čestitke u koje je uložen ogromni trud koštaju 30 dinara, da li je to realno? :/ ❤❤ Ja volim da meni dragim osobama sama napravim čestitku za rođendan, Novu godinu i slično. Sve u svemu vrlo kreativan i zanimljiv post draga! ☺❤❤❤
    <333333333333333333333333333333333

    💝 eslyisworldview.blogspot.rs 💝

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slazem se Nadja, strasno je sto se rucni rad malo ceni, ali dok ima nas koji uvek dajemo prednost kvalitetu i estetici ima nade. :) Hvala.

      Избриши