петак, 11. септембар 2015.

Testiram nove navike


Iako je septembar većim delom u letu, ja ga gledam kao prag jeseni te mi je više siv nego šaren. Jun, jul i avgust, moja srećna trojka. Septembar jeste rođendanski mesec za mene  ali me izuzev činjenice da sam u ovom mesecu rođena ništa posebno ne veže za njega. Ove godine sam prespavala  07.00 prvog septembra. Sat nije zvonio da me obavesti da bi trebalo da se spremim za prvi dan škole. To će da sačeka prvi oktobar. Sav stres oko prijemnog ispita je tek po upisu na fakultet uzeo svoj danak. Saplitala sam se o razne prehlade, bolove u želudcu, leđima i glavi. Ne može ovako. Ovo je moje i najduže leto... Leto? Hmm...

Sada ću vam reći da stres poslednje godine srednje škole nećete izbeći ma koliko se trudili, ali vam savetujem da se nervirate što manje. Znam da me nećete poslušati i to je uredu, ni ja nisam starije studente. Prevrnula bih očima na njihovo "Kad počneš da studiraš prijemni ti neće biti ništa". Međutim, s obzirom da sam konstantno brinula i razbijala glavu o "šta ako" situacije nisam mogla da očekujem ništa drugo do narušeneno zdravlje. Trudila sam se da redovno jedem i šetam kako bi se opustila, ali to očigledno nije bilo dovoljno za balans. 

Uporna kakva jesam,odlučila sam da se nakon upisa i traganja za pogodnim stanom vratim staroj ravnoteži. Smejanje čija amplituda ide od tihog kikotanja do glasnog cerekanja, još jedan krug Igre prestola jer "zima dolazi", gomila magazina (jesam se ogrešila o pravila štednje ali sam priznala, tako da je red da mi se makar polovina sjajnog papira oprosti), duže šetnje, vožnja bicikla, vođena meditacija, joga! Par puta sam bila rešena da i ja počnem da vežbam jogu jer su ljudi u mojoj okolini zaista bili zadovoljni ishodom. Skeptik. Previše je pompe oko te joge. Ne mogu ja to. Na kraju je ispalo da mogu, barem one lakše vežbe. Još uvek sam početnik, ali zar svi nisu na početku?


Još uvek nisam kupila prostirku za jogu, ali i ona za fotelju obavlja posao. Dvomesešni časopis jednostavnog naziva Yoga je moj mali vodič, papirnati jogin. Naravno da ima dosta aplikacija i sajtova, kao i snimaka sa časovima joge ali znate me, brže upijam sa papira. Posle 40 min upražnjavanja joge osećam se nekako lakša, i fizički i psihički. Kada vežbama pridružim desetak minuta vođene meditacije efekat je potpun. Seansu vođene meditacije možete pronaći na You Tubeu jednostavnim ukucavanjem "guided meditation". Tuširanje mlakom vodom, piling od šećera i maslinovog ulja, drenaža četkom od bambusa i dva tri prska spreja sa mirsom lavande zaokružuju priču iz fasikle "opuštanje tela i duha". Ignorisanje mobilnog telefona i računara je još jedna na listi novih navika zajedno sa ispijanjem čaja barem tri puta u toku nedelje (ovo sam čak morala da zapišem jer, da se ne lažemo, nisam baš čajoljubac). Nedelja je savršen dan za digitalni detoks, teško je, ali i umirujuće. Mejlovi, poruke i obaveštenja sa Instarama i Fejsbuka mogu da sačekaju podnedeljak, ili barem nedelju veče ako baš ne možete da izdržite (da, pričam o sebi).


Za sad vežbam jogu tri do četiri puta nedeljno, zavisi od vremena, ali i to mi je dovoljno da malo spustim loptu i opustim se. Pokušajte i vi da kreirate set vežbi koji vam odgovara ili pronađite neki ventil, način opuštanja koji će vam pomoći da se svakodnevno hvatate u koštac sa problemima s posla ili iz škole. Kako je ovo dramatično zvučalo, zar ne?  Čitanje kvalitetnog i opuštajućeg štiva se podrazumeva! Primetila sam da na noćnom stočiću uvek imama dva naslova. Lagana knjižica, uglavnom komična i "devojačka", čiklit kako još zovu knjige iz ovog tabora, i druga, ozbiljnija i poučnija. Trenutno kombinujem "čiklite" Megi Olderson sa kratkim pričama i esejima Oskara Vajla. Plezir magazin i Darling Magazine su moji favoriti sa internera.

P.S. Maska za spavanje mi je postala neophodna!

18 коментара:

  1. Lepo napisan post, koristice mi ovi saveti sledece godina kada budem poslednja godina srednje skole....hvala♥
    http://thewhiteandgold.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Majo i uzivaj u trecoj godini, cetvrta je haos sto se obaveza tice. :)

      Избриши
  2. Joj, ja sam sada 4. godina i još uvek nisam svesna da sam maturantkinja. Znam šta želim da upišem, ali opterećujem se 'šta ako' mislima. Uvek sam bila pozitivna osoba, ali sada mi se po glavi motaju samo neke negativne misli. Ali, znam da to tako mora. Pretpostavljam da će mi mesec po mesec biti sve gore. Redovno učenje za školu, pripreme za maturski ispit, prijemni, matura itd. Samo da to sve prođe, biće mi duplo lakše. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Samo se fokusiraj na prijemni i probaj da se nerviras sto manje. To su dva najbolja saveta koja mogu da ti dam. :D Fizicka aktivnost i ugasen telefon takodje pomazu.

      Избриши
  3. Ne znam, ja se nekako ne uzbudjujem puno zbog skole, ali se ponekad osecam napeto, pa praktikujrm doruckovanje i ispijanje kafe ili caja u dvoristu bar jednom nedeljno i vezbe za noge i stomak svakog drugog dana. Ove "rituale" sam uvela u rutinu letos i mnogo mi pomazu da se opustim i potrisim energiju :)
    P.S. Super post. Nekako je svaki tvoj post inspirativan. I da, zbog onog tvog o organizaciji sam odlucila da se uozbiljim i postujem svoje prioritete. I ide mi. Hvala ti ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema na cemu Luna, ja na kraju krajeva i pisem i fotografisem da bih nekog inspirisala, i nemas pojma koliko mi je drago sto sam ti od pomoci.:)

      Избриши
  4. Sofi veliko bravo za ovaj post i promenu navika. Koliko god je tesko biti student to je najlepsi i nekako poseban period u zivotu. Srecno :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! Imam dosta studenata oko sebe i zaista svi tvrde kako im je super na faksu. :D

      Избриши
  5. Drago mi je što si počela da se baviš jogom. Ja je radim već četiri meseca svaki dan po pola sata i mnogo mi pomaže. Neizmerno mnogo. Možeš i trčanje da probaš ako imaš vremena takođe je dosta delotvorno. Još jednom cestitam za fakultet i znam da ces biti odlican student. Srecno ti bilo ove jeseni!!
    Post je inace odličan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tmara, i bravo za istrajnost i fizicku aktivnost. Razmisljala sam da pocnem i sa trcanjem, ali otom potom, bebi koracima menjam navike. :)

      Избриши
  6. Ja sam sada 4. godina srednje skole i vec postoji napetost, videcu kako ce biti kasnije, nadam se da necu biti pod prevelikim stresom. Inace post je odlican, svaka cast. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sto manje stresa to bolje. Zelim ti puno srece i uspeha! Hvala. :D

      Избриши
  7. Divan post, lepo je to, svaka ti cast. Ja ne mogu da zamislim, ja i joga, nema sanse :D
    Pozdrav ♥

    http://only-for-girls-fashion.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Kristina! :) Veruj mi, i za mene je to bilo "nesto sto radi tamo neko, i sve to tako lepo izgleda ali ne znam". Medjutim, kad probas nekako postane zarazno.

      Избриши
  8. Odličan post Sofija! Super što si počela da se baviš jogom. :)

    http://saveti81.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  9. Odličan post! Divne slike! Kako sam na raspustu isprobala '30 days challenge', tih par vežbica su mi sada već čvrsta navika koju radim uglavnom ujutru. Jako su opuštajuće i dok radim vežbe razbistrim mozak, a što je takođe dobro jeste to što sam u kondiciji, jer fizičko me ubija :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Jano. :) Da, izazovi su veoma dobar nacin da se nateramo da vezbamo jer cim pocnemo sve ide mnogo lakse.

      Избриши