уторак, 21. фебруар 2017.

2017? Dugačka priča uz produženu kafu


Prvi post u novoj godini. 2017. Je l' samo meni ovo 2-0-1-7 čudno? Znam da je razlika između broja 2016 i 2017 samo 1 ali mi je nekako čudno, recimo kao da sam se teleportovala u neku daleku godinu u budućnosti. Ali, gle, 2017. je tu. Sadašnjost. Prezent. Sada, u ovom trenutku i narednih preko trista dana. Ne bih da budem jedna od onih koji "gube pojam o vremenu" i čude se "kako vreme leti" ali... Stvarno. No, zauzdajmo vreme na trenutak, ipak je ovo prvi post u novoj godini koji opako kasni ali ste shvatili da sa vremenom nešto nije uredu. Šaljem vam čokoladu u znak izvinjenja.

Ne, ovo nije post o novogodišnjim rezolucijama. Ovo je post u kome ja brbljam. Veoma dugo (ne baš toliko). Ako vas je lako zamoriti dugim tekstom onda je vreme da ovde stanete sa čitanjem. Ali vam to ne bih preporučila, ima svačeg zanimljivog u nastavku. 


Sherlock



Šta radite kada je razmak imeđu dva ispita u januarskom roku 26 sati, kada imate dva dana da ponovite obimno gradivo? Pa, brinete oko finalne epizode Sherlocka, šta drugo. Početak januara je bio veoma stresan, a ja sam osoba koja se pored normanih stvari (ispita) stresira i oko serija. Ne bilo kakvih naravno. Sherlok i Game of Thrones, BBC i HBO, produkcije koje mi skraćuju život. Hajde da pričamo o fenomenalnoj poslednjoj epizodi Sherloka - The Final problem. Toliki naboj, napetost, ludilo (doslovno), violina, emocije. Jedna od najboljih epizoda ove serije od samog početka, uz onu čuvenu iz druge sezone - Scandal in Belgravia. Zaustaviti se samo na epizodi, ne, ne ide to tako. Posle toga treba odgledati nekoliko You Tube snimaka koji analiziraju epizodu i sva "uskršnja jaja" koja su promakla oku tokom epizode. Onda - Tumblr, čitava fandom zajednica i bezbroj fotografija koje treba preuzeti i skladištiti u poseban folder (I need my memes folder) kako bih kasnije svoje Facebook prijatelje bombardovala istim. Melodija koja je obeležila početak godine? Shvatate da ima veze sa pomenutom serijom, zar ne? Irene Adler theme song.

Klasici za dobro jutro i Andrić u pauzama od učenja



Deo moje jutranje rutine (stvarne rutine, ne režirane za čitaoce) je sat vremena za sebe. Spremim sebi doručak, piskaram nešto, čitam i slušam muziku. Već mesec dana praktijkujem da na TV-u pustim klasičnu muziku (ima "DJ" kanala sa celodnevnim programom - kompozicije, različiti žanrovi muzike, top liste...). Svako jutro zapišem ime kompozicije koju slušam a koja mi se posebno dopadne. Bah, Mendel, Rosini, Dvoržak... Ovih dana čitam Andrićeve "Znakove pored puta", mada moram da priznam da mi treba jos dve godine iskustva da shvatim neke delove Andrićevih beleški. No, nije na odmet vratiti se istoj knjizi posle par godina, naučila sam na primeru Malog Princa. Što više čitaš ovo kratko Egziperijevo delo shvataš sve više i više.

Poklončići za sebe - nimalo sebično



Uvela sam praksu da kad god zanemarim neke osnovne potrebe, mislim pre svega na zdravu dozu dokolice, lenčarenja i odmora, da sebi kupim nešto u znak izvinjenja ili da se malo razmazim. U isto vreme sam nežna pahuljica i slatki kaktus, nekada radim bez prekida pa moram sebe da podsetim na STOP. Nežnoj pahuljici treba odmor. Pedikir, dva sata  listanja knjiga u biblioteci, velika šolja kafe s mlekom i novi Wellnes sa malinom (hajde da pričamo o tome koliko se dobro slažu kafa+čoko-malina)... Nova krema za ruke i osvežavajuća maska za lice su samo neke od sitnica koje možete da kupite sebi. Ovih dana isprobavam kozmetiku brenda zlaja. Pristupačno, miriše sveže, u oku prijatnom pakovanju...
Znate da jedna partija "razmaziti sebe" ne može da prođe bez muzike za igranje. Moja top lista bi izgledala ovako:


Dok slušate "zarazne" pesme prelistajte prvi broj Plezira u novoj godini koji je u službi vašeg dobrog raspoloženja. Januarski broj je naštelovan da vam da vetar u leđa za još jednu uzbudljivu godinu. U vreme kad ovo čitate februarski broj je već online!

Tumblr podrška



Kada imate previše na tanjiru (onom metaforičnom tanjiru ne pravom tanjiru sa gomilom hrane), nije baš lako naći motivaciju. Heeej? Ima li koga? Ponekad nemate nekog da vas potapše po ramenu. "De, de, biće sve uredu." Taj luksuz nećete imati uvek, barem ne u fizičkoj formi (zagrljaj i "tap tap"). Kada nema nikoga oko vas onda potražite motivaciju online. Tumblr je mreža gde ljudi stvaraju zajednice, a jednu sam vam već pominjala - #studyblr. Vredni studenti i školarci koji jedni drugima daju podršku na putu obrazovanja. Evo ja ću vam reći - "Drž' te se." Ako ne upali uvek možete da okrenete nekog na telefon i da se jadate, ali ne budite ta osoba koja svima skače na glavu sa svojim problemima, i drugima trebaju i zagrljaj i "tap tap" po ramenu. Budimo podrška jedni drugima.

Mali saveti za život bez mame u okolini 24/7


Dora istražuje

1. Ne proveravajte da li je pasta obarena tako što ćete je zahvatiti varjačom i odmah prineti usnama, opekotina na usni užasno boli.
2. Deteržent u prskalici uvek postavite da stoji na ravnoj površini jer ako zakačite bocu i prospete pola plavog sredstva za čišćenje na pod (i deo tepiha) oduzećete sebi sat vremena života sakupljajući sve to. Imalo je pene za tri poštene penušave kupke.
3. Da bi vam veš mirisao kao kad ga mama opere treba samo da kupite isti omekšivač i da stavite tri litra po jednom pranju. Mirisna beba u pokretu.

Sastanak sa...
Znate, neke veze treba da prekinete zauvek a neke, pa neke ne. Evo na primer ja nikada nisam volela sutlijaš (moderno - puding od pirinča). Nekako mi je izazivao mučninu i nije mogao da se poredi sa pudingom od vanile. Tako sam rekla ne sutlijašu, čak i dasi sa cimetom. No, kada sam shvatila da prašak iz kesice i nije baš zdrav, odlučila sam da dam sutlijašu još jednu probu. Izašli smo na hiljaditi sastanak i bum! Kao kada Lignjoslav shvati da ustvari voli Krabine pljeske. Tako i Sofija, Sofija ustvari voli sutlijaš. Puno mleka, malo vanile, bez cimeta. Svakome treba dati drugu šansu. Dobro, skoro svakome, gumene bombone žao  mi je, niste moj tip.

Fotografije @sophiemircetic 

6 коментара:

  1. šerlok je nešto što mi je definitivno obeležilo ovaj početak 2017. godine, ja ne znam kako sam uspela da podnesem sve te emocije i napetost... TFP je stvarno bio savršen...
    Stvarno divan post, obožavam tvoj način pisanja. :)

    Introverted dreamer

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Danice. U potpunosti se slazem TFP je bila toliko dobra epizoda da je vredelo cekati dve godine na novu sezonu. :D

      Избриши
  2. Sofija draga, vrlo neobican i nesvakidasnji post. Manje bih se koncetrisala na konkretni sadrzaj, vec bih vise fokus stavila na koncepciju tvog, slobodno mogu reci, dela. Uzivala sam citajuci, zaista predivno napisano, post je bas poseban.

    Gotičarka

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na ovom i na svim komentarima, veliki pozdrav i virtuelni kapucino od mene. :*

      Избриши
  3. Sofija, nije te dugo bilo, ali moram priznati da si se vratila u velikom stilu. Samo tako nastavi, tvoje postove bezmalo obozavam i uzivam u svakom novom! 😁
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши